یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
تبریز

حوزه/ بلاغی گفت: هنرمندان در هر حوزه‌ای خودشان می‌توانند، با همراهی و همدلی و تدبیر شرایط موجود را مطلوب‌تر کنند و امیدواریم جشنواره استانی تئاتر امسال با حضور و همراهی همه‌ اهالی تئاتر استان از تبریز و شهرستان‌ها به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سید محمد حسین بلاغی امروز در نشست شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی اظهار داشت: فرهنگ عمومی یک مردم برخاسته از عرفیات جامعه و زیست مردم است و با توجه به این مقوله، هنر نمایش به عنوان هنری همراه و همپا با مردم که به صورت رودر رو با مخاطب در ارتباط است، باید صرف یک کار هنری نباشد، بلکه حرکتی فرهنگ‌ساز و دربردارنده‌ فرهنگ عامه‌ مردم نیز باشد.

وی تصریح کرد: شورای سیاستگذاری و مجریان جشنواره تئاتر استانی باید تمهیدی بیاندیشند تا تئاترهای راه یافته به جشنواره استانی تئاتر، حاوی و حامل مفاهیمی از فرهنگ عامه‌ امروز مردم این منطقه باشد و فرهنگی را که مردم ما در آن زیست می‌کنند را به تصویر بکشد.

بلاغی ابراز کرد: آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ هنر تئاتر در سطح کشور محوریت دارد و باید این جنبه از قوت و قدرت و پتانسیل هنری استان نمود بیشتری پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، تأکید کرد: هنرمندان در هر حوزه‌ای خودشان می‌توانند، با همراهی و همدلی و تدبیر شرایط موجود را مطلوب‌تر کنند و امیدواریم جشنواره استانی تئاتر امسال با حضور و همراهی همه‌ اهالی تئاتر استان از تبریز و شهرستان‌ها به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

وی برگزاری مستمر سی و پنج دوره جشنواره استانی تئاتر در سال‌های پیش را نقطه‌ قوتی برای هنر نمایش استان برشمرد و یادآور شد: امیدواریم با همراهی و همکاری فعالان این عرصه و رونق بیش از پیش تئاتر، این جایگاه شایسته متعالی‌تر شود.

گفتنی است در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی به تبیین دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha